آخرین اخبار
کد مطلب: 146570
رقابت شبکه‌هاي ماهواره‌اي در حمايت از گروهک‌هاي تروريستي
تاریخ انتشار : 1399/12/25 10:32:42
نمایش : 982
هرچند شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان سعي مي‌کنند با تکنيک‌هاي خبري خودشان را در طول سال حرفه‌اي و بي‌طرف نشان دهند اما در برخي بزنگاه‌ها، نقاب از چهره آن‌ها مي‌افتد و چهره واقعي‌شان نمايان مي‌شود.
مجله فارس پلاس؛ حمزه ناجيان: داعش، کومله، منافقين، جيش الظلم، جندالشيطان، پژاک، الاحوازيه، پ.ک.ک و ... تفاوتي نمي‌کند هرجا پاي يک گروهک تروريستي آن هم از جنس ضدايراني‌اش در ميان باشد، شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان از آن‌ها حمايت مي‌کنند.

در آخرين نمونه، بي بي سي به ميان گروهک تروريستي و ضدايراني کومله رفت و با رپورتاژ آگهي به اين گروهک در حال انقراض نفس مصنوعي داد.

بي بي سي در اين گزارش بدون اشاره به جنايت‌هاي اين گروهک بدنام سعي کرد آن‌ها را ملجأ جوانان کردستاني معرفي کند؛ گروهک سنگدلي که در کارنامه‌اش قتل‌عام 18 نفر از اهالي روستاي دولاب در يک شب، سربريدن ماموران امنيتي کشور با موزاييک، تکه‌تکه کردن بدن اسيران زنده، شکافتن قلب جوان 18 ساله، شهادت دو کودک سنندجي و ... مشاهده مي‌شود.

 

پيش از اين نيز بي‌بي‌سي در زمان دستگيري رامين حسين پناهي از تروريست‌هاي مسلح کومله از وي حمايت کرد و در اقدامي غيرحرفه‌اي و بدون اشاره به جنايت‌هاي حسين پناهي عکس اسلحه وي را در اخبارش سانسور کرد.

 

همچنين بي بي سي فارسي، در سال ۹۲ در گزارشي، از اقدامات گروهک تروريستي جيش الظلم به سرکردگي عبدالمالک ريگي حمايت کرد.

اين رسانه انگليسي همچنين در يک برنامه ديگر که با حضور کارشناس همراه بود، مدعي شد که ريگي در بين اقشار زيادي از مردم محبوب است و در آن  برنامه به دنبال علت محبوبيت ريگي مي‌گشت.

 

بي بي سي فارسي همچنين بارها به دليل عدم پوشش درست جنايت‌هاي داعش و سعي در سرپوش گذاشتن بر منفوريت آنها با روشهايي مثل استفاده از لفظ «پيکارجو» براي تروريست‌هاي داعش مورد انتقاد قرار گرفت.

 

اين رسانه انگليسي حتي در گزارشي با عنوان «پنجره‌اي به خلوت جنگجويان جوان داعش» بار ديگر حمايتش از اين جنايتکاران را به معرض نمايش گذاشت.

 

* BBC در خدمت جنايتکار حسينيه سيدالشهداي شيراز

در نمونه ديگر، اين رسانه دربار انگليس، تريبونش را در اختيار جمشيد شارمهد سرکرده گروهک تروريستي تندر قرار داد که دستش در بمب گذاري در حسينيه سيدالشهداي شيراز به خون افراد بي‌گناه زيادي آغشته شده بود. (جنايت‌هاي بي‌بي‌سي را اينجا ببينيد)

 

بي بي سي در حمايت از اين جنايتکار و براي مظلوم نمايي، دختر شارمهد را به روي آنتن زنده تلويزيونش آورد.

 

* وقتي ايران اينترنشنال وارد مي‌شود

حمايت از گروهک‌هاي تروريستي تنها به بي بي سي محدود نمي شود. ايران اينترنشنال ديگر رسانه لندني در جريان حمله تروريستي به رژه نيروهاي مسلح در ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ که منجر به شهيد و زخمي شدن ده‌ها هموطن از جمله زن و کودک بي‌گناه شد، دست به اقدامي بي‌سابقه زد.

اين رسانه سعودي تنها چند ساعت پس از وقوع اين جنايت هولناک، تريبونش را در اختيار سخنگوي گروهک الاحوازيه گذاشت که مسئوليت اين حادثه تروريستي را برعهده گرفته بود قرار داد، اقدامي که حتي با قوانين رسانه هاي غربي هم در تناقض بود.

 

* اينترنشنال دربست در اختيار منافقين

علاوه بر اين، ايران اينترنشنال در اين سال‌ها، بارها مراسم  و گردهمايي‌هاي سازماني که ترور ۱۷ هزار ايراني را در کارنامه دارد، پوشش زنده داده و حتي در توئيتر، سخنان مريم رجوي سرکرده اين فرقه را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوري» توئيت کرد!

 

*  پوشش همه جانبه همايش تجزيه‌طلبان

ايران اينترنشنال همچنين همايش تجزيه‌طلبان را که با هدف صد تکه کردن ايران برگزار شد هم به صورت ويژه پوشش خبري داد.

 

* راديو آمريکا و تريبون زنده به عبدالمالک ريگي

علاوه بر رسانه هاي لندن نشين، در کارزار حمايت رسانه اي از تروريست ها، اولين بار اين شبکه تلويزيوني "صداي آمريکا" يا همان VOA بود که با "عبدالمالک ريگي" سرکرده گروهک تروريستي جندالشيطان (موسوم به جندالله!) به طور زنده گفت‌و‌گو کرد و تريبونش را در اختيار اين تروريست قرار داد.

اين اقدام وقيحانه و مغرضانه صداي آمريکا در حمايت و ترويج رسمي تروريست مشهور منطقه بلوچستان، حتي با اعتراض شديد محافل ايراني مقيم ايالات متحده در آن زمان مواجه شد.

 

* راديو فردا در اختيار گروهک جيش الظلم

راديوفردا نيز در طول اين سال ها سعي کرده که در رقابت ضدايراني از رقابيش عقب نماند و به عنوان اولين رسانه رسمي تريبونش را در اختيار عبدالرئوف ريگي برادر عبدالمالک که پس از هلاکت وي گروهک تروريستي جيش الظلم (موسوم به جيش العدل!) را به راه انداخت، قرار داد.

جيش الظلم گروهک تروريستي است که چند سال پيش با علميات مسلح جان ده ها تن از هموطنان شيعه و سني کشورمان را گرفته است. (جنايت هاي اين گروهک را اينجا بخوانيد)

هرچند شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان سعي مي‌کنند با تکنيک‌هاي خبري، خودشان را در طول سال حرفه‌اي و بي‌طرف نشان دهند اما در برخي بزنگاه‌ها، نقاب از چهره آن‌ها مي‌افتد و چهره واقعي‌شان نمايان مي‌شود.

 

انتهاي پيام/

داعش منافقين بي بي سي ضدانقلاب کومله پژاک پ ک ک
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس